Mig, Me

CoolLidt om mig, More about meSmiler stort

Jeg er født på Grønland i Nuuk... Det var en kold morgen min mor tog en taxa til fødestuen.. Der var knæhøj sne, har de fortalt mig. Min far var på arbejde og kom først senere. Jeg var en overraskelse for jeg kom for tidligt.

Mine forældre Kurt og Kirsten var sammen i 5 år før de fik mig, de fandt hinanden på en fiskefabrik. Min far arbejdede deroppe, som elektriker. Min mor i kantinen..

I 6 år boede de i Nuuk inden vi alle 3 flyttede til Ringsted på Sjælland, der boede vi hos min farmor og farfar. De blev gift i Ringsted domkirke d. 10. maj 1969. Der var jeg 5 mnd.
I mit fotoalbum er der babybilleder af mig, hvor jeg er 1 år og 2 år.

Min far arbejdede på Gislingegård, som karl.. I den anledning fik vi et rækkehus i Gislinge først en 2 værelses siden en 4 værelses i den anden ende. Der boede jeg indtil jeg blev 19 år og flyttede hjemmefra.
Da jeg var 3-4 år blev mine forældre separeret, da min mor havde meget hjemve. Hun tog mig med til Manitzoq og jeg kan huske jeg gik i børnehave deroppe. Hun havde en kæreste der hed Hans og en toværelses lejlighed. Jeg kan huske nogle få ting fra den tid, men dog ikke Hans af udseende.

På et tidspunkt blev mine forældre enige om at prøve igen, da de ikke kunne undvære hinanden. Det blev til et nyt endeligt brud, da jeg var 11 år. Min mor var begyndt at gå meget ud, da hun havde svært ved at gå hjemme med mig
Hun fandt en ny mand Bent, det holdt i 5 år. Mine forældre var dog stadig venner.. Jeg boede hos min far....Jeg tog på besøg hveranden weekend hos min mor i Holbæk og i ferierne. Senere da jeg blev teenager havde vi nogle sammenstød, så nogle gange tog jeg hjem før tid. Jeg var dog lykkelig at mine forældre stadig var venner og kunne enes om mig.

Smiler stortCoolCoolCoolmore about me...Smiler stortHjerteVild

Im born in Greenland in january 1968 in Nuuk.

It was a very cold morning, my mum took a cap to the hospital, there was kneehigh snowy weither. they`ve told me. My dad was at work and came first later. I was a surprise because I came 1 month earlier.

My parents lived together for 5 years before they had me. They`ve found eachother on a fishfactory.. My dad worked as a electrician and my mum in the cantina.
in 6 years they lived in Nuuk before all 3 of us moved to Ringsted in Denmark.. They got married in Ringsted Church the 10. of may 1969.

Theres some babypics in my photogallery when Im 1 and 2 years old.

My dad got a job on a big farm called Gislingegård, in that case we got a half house with 2 rooms later one with 4 rooms in the other end of the house. I lived there untill I moved away to Holbæk when I was 19 years old.

When I was 3-4 years old my parents got separated because my mum has a lot of homesickness to Greenland. She took me to Manitsoq. I remember some little things. I was in a kindergarden and we had a 2 rooms apartment. She had a boyfriend Hans, but I cant remember his look.
In that time my parents agreed to try again to be together .

It became a final divorce when I was 11 years old.

My mum started to go out, because it was hard for her to go home alone with me. She found a new man at that time and his name was Bent. They were together for 5 years.
My parents was still friends I lived at my dads house. Every 2 weekend and my school hollidays.. I starts some fights with my mother so some time I took home earlier.. I was a teenager...

I was very happy that my parents still were friends and could find out to share their time with me.